Preview

Bulletin of Vaganova Ballet Academy

Advanced search

About the musical-choreographic drama of ballet F. Ashton «Marguerite and Armand»

Abstract

The article is devoted to the legendary ballet «Marguerite and Armand». The article focuses on the relationship of F. Liszt’s music and F. Ashton’s choreographic solutions. The correlation of dramatically deep and lyrical episodes of the ballet is taken in the account. The analysis is conducted from the standpoint of the implementation in the ballet of the ideas and images of the Romantic era. The characteristics of Romanticism are reflected at the level of musical and choreographic text, autobiographical context, interpretation of artistic images and emotional degree of sensory experiences.

About the Author

Anna V. Lazanchina
Самарский государственный институт культуры
Russian Federation


References

1. «Marguerite et Armand». Хореография - Frederick Ashton. Маргарита - Sylvie Guillem, Арман - Nicolas Le Riche// Телеканал Mezzo. Франция, 2003

2. Солуэй Д. Рудольф Нуреев на сцене и в жизни. Превратности судьбы / Пер. с англ. Е.В. Нетесовой, П.В. Рубцова. М.: ЗАО Изд-во Центрполиграф, 2000. 591 с.

3. Лист Ф. Соната си минор для фортепиано. М.: Музыка, 1985.

4. Цуккерман В. Соната си минор Ф. Листа. М.: Музыка, 1984. 112 с.

5. Мазель Л. Проблемы классической гармонии. М.: Музыка, 1972. 611 с.

6. Гордеева А. Куртизанка и ее герой // URL: thtp://www.gazeta.ru/culture/2014/07/09/a_6107537.shtml/ (дата обращения: 27.07.2015)

7. Мильштейн Я. Комментарии. // Лист Ф. Сочинения для фортепиано. М.: Музыка, 1960. Т. 1. С. 204-210.


Review

For citations:


Lazanchina A.V. About the musical-choreographic drama of ballet F. Ashton «Marguerite and Armand». Bulletin of Vaganova Ballet Academy. 2016;(1):61-66. (In Russ.)

Views: 306


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1681-8962 (Print)