Preview

Bulletin of Vaganova Ballet Academy

Advanced search

Piano transcription of ballet music. The concert life of XIX-XXI explosives

Abstract

The article is to specify the artistic and interpretational problems in transcription-based piano repertoire, especially focused on the ballet music arrangements. The historical and practical aspects of piano transcriptions are analyzed etiologically and ontogenetically from the «Golden Age of Romantic Piano» to nowadays.

About the Author

G. K. Zukova
St. Petersburg State University
Russian Federation


References

1. Асафьев Б.В. Музыкальная форма как процесс. Л.: Музыка, 1971. 376 с.

2. Бородин Б.Б. Феномен фортепианной транскрипции: опыт комплексного исследования. Дис.. докт. искусствоведения. М., 2006.

3. Иванчей Н.П. Фортепианная транскрипция в русской музыкальной культуре XIX в. Дис.. канд. искусствоведения. Ростов-на-Дону, 2009.

4. New Grove Dictionary of Music and Musicians /Ed. Stanley Sadie. Macmillan Publishers; Washington, D.C.: Grove’s Dictionaries of Music, 1980. 250 р.

5. The Concise Oxford Dictionary of Music / Ed. Michael Kennedy. Oxford University Press, NY, 1996. 1083 p.

6. The Oxford Companion to Music / Еd. Alison Latham. Oxford University Press, NY, 2002. 1448 p.

7. Коган Г. Школа фортепианной транскрипции. Вып. 1. М.: Музыка, 1970. С. 2-7

8. П. Чайковский - М. Плетнев. Концертные сюиты из балетов «Спящая красавица» и «Щелкунчик» для фортепиано. М.: Музыка, 2014. 108 с.


Review

For citations:


Zukova G.K. Piano transcription of ballet music. The concert life of XIX-XXI explosives. Bulletin of Vaganova Ballet Academy. 2015;(6):156-162. (In Russ.)

Views: 526


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1681-8962 (Print)