Preview

Bulletin of Vaganova Ballet Academy

Advanced search

Pedagogical heritage: the essence of the concept

Abstract

This article reveals essential characteristics of the concept of “pedagogical heritage”, which is currently used as a reflection of a whole complex of historical-pedagogical ideas, traditions, generalized practices and results of scientific works of scientists and educators.

About the Author

Natalia M. Fedorova
Herzen State Pedagogical University
Russian Federation


References

1. Каптерев П.Ф. История русской педагогии. Изд. 2-е, пересмотр. и доп. Пг.: Земля, 1915. 746 с.

2. Ушинский К.Д. О пользе педагогической литературы // Избранные педагогические произведения. М.: Просвещение, 1968. С. 233-250. Н.М. Федорова. Педагогическое наследие: сущность понятия 93

3. Абзалов А.В., Костоусов Н.С. «Педагогическое наследие» как метафора в современном педагогическом дискурсе // Казанский педагогический журнал. 2009. № 5. С. 125-128.

4. Ожегов С.И. Словарь русского языка. М.: Советская энциклопедия, 1964. 900 с.

5. Безрукова В.С. Основы духовной культуры: энциклопедический словарь педагога [Электронный ресурс] // URL: http://refdb.ru/look/2054801-p15.html (дата обращения: 15.03.17).

6. Каган М.С. Философская теория ценности. СПб.: ТОО ТК «Петрополис», 1997. 206c.

7. Юдина Н.П. Традиционализм и педагогическая традиция // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. 2012. № 1(8). С. 332-336.

8. Гессен С.И. Основы педагогики. Введение в прикладную философию. М.: Пресс, 1995. 448 с.

9. Ушинский К.Д. Избранные труды: в 4 кн. М.: Дрофа, 2005. Кн. 1. 640 с.


Review

For citations:


Fedorova N.M. Pedagogical heritage: the essence of the concept. Bulletin of Vaganova Ballet Academy. 2017;(1):87-93. (In Russ.)

Views: 403


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1681-8962 (Print)