Preview

Bulletin of Vaganova Ballet Academy

Advanced search

The formation of the audience in the organizations of the Performing Arts by a system of subscriptions and memberships

Abstract

The problem of the formation of the audience in the organizations of the Performing Arts is discussed. It is proposed to solve this problem by developing a system of subscriptions, memberships, flexible subscriptions, group sales and virtual methods of forming the audience.

About the Author

Lyudmila K. Franeva
Vaganova ballet Academy
Russian Federation


References

1. Апфельбаум С., Игнатьева Е. Связи с общественностью в сфере исполнительских искусств. М.: Классика - XXI, 2003. 140 с.

2. Алексеев А., Божков О., Дмитриевский В., Докторов Б., Кессельман Л. Зритель в театре: Социологические исследования театральной жизни. М.: ВНИИИ, 1981. 336 с.

3. Котлер Ф., Шефф Дж. Все билеты проданы. М.: Классика - XXI, 2004. 688 с.

4. Официальный сайт Мариинского театра оперы и балета: URL: http://www.mariinsky.ru/playbill/subscriptions/2015_2016/ (дата обращения 30.07.2015).

5. Официальный сайт Михайловского театра оперы и балета: URL: http://www.mikhailovsky.ru/buy_now/build_your_subscription/ (дата обращения 30.07.2015).

6. Официальный сайт Свердловской филармонии. URL: http://www.sgaf.ru/ldf/ (дата обращения: 30.07.2015).


Review

For citations:


Franeva L.K. The formation of the audience in the organizations of the Performing Arts by a system of subscriptions and memberships. Bulletin of Vaganova Ballet Academy. 2015;(4):212-218. (In Russ.)

Views: 331


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1681-8962 (Print)