Pina Bausch and Cinema: the Contact Line
Abstract
Keywords
About the Author
Natallia A. AhafonavaRussian Federation
References
1. Ross Janice Difficult Dances: The Choreography of Pina Bausch. URL: http://prelectur.stanford.edu/lecturers/bausch/ (дата обращения: 22.07.2015).
2. Уланоўская С. Ад канцэптуалізму да папулізму // Мастацтва. 2015. № 1. С. 12-13. [Электронный источник.] URL: http://kimpress.by/files/pdf/mast/88.pdf (дата обращения 21.08.2015).
3. Маньковская Н. Эстетика постмодернизма. СПб.: Алетейя, 2000. 347 с.
4. Ерохина Т.И., Дрогобецкая В.И. Ритуальная основа танца Пины Бауш // Ярославский педагогический вестник. 2013. № 4. Т. I (Гуманитарные науки). С. 267-271.
5. Гаевский В. Пина и танец страсти. URL: http://polit.ru/article/2013/04/21/Pina_Bausch/ (дата обращения: 20.07.2015).
6. Агафонова Н. Экранное искусство: художественная и коммуникативная специфика. Минск: БГУКИ, 2009. 273 с.
7. Астахова О. Пина и танец страсти. URL: http://polit.ru/article/2013/04/21/Pina_Bausch/ (дата обращения: 20.07.2015).
8. Эйзенштейн С. Неравнодушная природа. Избр. произведения в 6 т. Т. 3. М.: Искусство, 1964. С. 37-432.
9. Кисеева Е. «Kontakthoff» П. Бауш: социальный проект или высокое искусство? URL: http://sias.ru/magazine/vypusk-2/istoriya-i-sovremennost/511.html (дата обращения: 20.07.2015).
Review
For citations:
Ahafonava N.A. Pina Bausch and Cinema: the Contact Line. Bulletin of Vaganova Ballet Academy. 2015;(4):48-53. (In Russ.)