Preview

Bulletin of Vaganova Ballet Academy

Advanced search

Рresentation as a form of independent work of a conservatory student

Abstract

On the basis of the educational work of the past two years the article examines the genre of the presentation as a form of independent work of students of the Conservatory in the course “History of Russian music.” The author draws conclusions about the objective reasons that cause difficulties for the students in this work. There are two main reasons for this: the specifics of the subject and the peculiarity of the modality students. The author offers an interpretation of the presentation in the context of the concept of post-truth.

About the Author

Lyubov A. Kupets
Glazunov Petrozavodsk State Conservatoire
Russian Federation


References

1. Бонфельд М.Ш. Музыка: Язык. Речь. Мышление. Опыт системного исследования музыкального искусства. СПб.: Композитор, 2006. 648 с.

2. Денисов А.В. Музыкальный язык: структура и функции. СПб.: Наука, 2003. 205 с.

3. Друскин М.С. Зарубежная музыкальная историография: учеб. пос. М.: Музыка, 1994. 63 с.

4. Дуков Е.В. Концерт в истории западноевропейской культуры. М.: Классика-XXI, 2003. 254 с.

5. Ефимов А. Платон мне друг, но истины не надо [Электронный ресурс] // N+1. 21 ноября 2016. // URL: https://nplus1.ru/material/2016/11/21/post-truth-world (дата обращения: 17.03.2017).

6. Подробнее об этом см.: [11, 13] Л.А. Купец. Презентация как форма самостоятельной работы.. 99

7. Кириллина Л.В. Классический стиль в музыке XVIII - начала XIX века: в 3-х ч. М.: Композитор, 2010.

8. Кирнарская Д.К. Психология специальных способностей. Музыкальные способности. М.: Таланты-XXI век, 2004. 496 с.

9. Кузнецова Е.М. Модель студента муз вуза: стереотипы и реальность // Музыкальная психология и психотерапия. 2008. № 3. С. 57-64.

10. Купец Л.А. Музыкальная картина мира в художественном процессе. Петрозаводск: Изд-во ПетрГУ, 2014. С. 187-208.

11. Лебедев А. Бессмысленная презентация [Электронный ресурс] // ART.LEBEDEV. 16 декабря 2007 // URL: http://www.artlebedev.ru/kovodstvo/sections/145/ (дата обращения: 27.11.2016).

12. Лобанкова Е.В. Национальные мифы в русской музыкальной культуре от Глинки до Скрябина. Историко-социологические очерки. СПб.: Изд-во им. Н.И. Новикова; Gallina Scripsit, 2014. 416 с.

13. Орлов Г.А. Древо музыки. 2-е изд., испр. СПб.: Композитор, 2005. 467 с.

14. Раку М.Г. Музыкальная классика в мифотворчестве советской эпохи. М.: Новое литературное обозрение, 2014. 720 с.

15. Скворцова И.А. Стиль модерн в русском музыкальном искусстве рубежа XIX-XX веков. М.: Композитор, 2009. 354 с.

16. Холопова В.Н. Музыкальная герменевтика, музыкальная семантика, музыкальное содержание: сравнение возможностей [Электронный ресурс] // Ученые записки Российской академии музыки им. Гнесиных. 2015. № 1. С. 20-28 // URL: http://e-notabene.ru/scnt/article_14794.html (дата обращения: 20.02.2017).

17. Ястребов Л. И. Классификация презентаций [Электронный ресурс] // Вопросы Интернет образования // URL: http://vio.uchim.info/Vio_33/cd_site/articles/art_1_1.htm (дата обращения: 27.01.2016).

18. Tufte Edward R. The Cognitive Style of PowerPoint: Pitching Out Corrupts Within. Second edition. Cheshire, CT: Graphics Press LLC, 2006.


Review

For citations:


Kupets L.A. Рresentation as a form of independent work of a conservatory student. Bulletin of Vaganova Ballet Academy. 2017;(1):94-99. (In Russ.)

Views: 328


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1681-8962 (Print)