The problem of reconstruction of choreography by Marius Petipa (ballets’ «Le Corsaire» and «The Awakening of Flora»)
Abstract
The article is dedicated to the reconstruction of the ballet «Le Corsaire», choreographed by M. Petipa, as well as to the Pas de quatre «La Roseraie» from the M. Petipa’s ballet «The Awakening of Flora» and also to the problems of preserving the classical heritage in the twenty-first century.
Keywords
М. И. Петипа,
А. Адан,
Р. Дриго,
В. И. Степанов,
Н. Г. Сергеев,
«Корсар»,
«Пробуждение Флоры»,
Мариинский театр,
Большой театр,
балет,
хореография,
реконструкция,
M. Petipa,
A. Adan,
R. Drigo,
V. Stepanov,
N. Sergeev,
ballet,
«Le Corsaire»,
«The Awakening of Flora»,
the Mariinsky Theatre,
the Bolshoi Theatre,
choreographic edition,
reconstructions
About the Author
Yuri P. Burlaka
The Bolshoi Ballet Academy
Russian Federation
References
1. Слонимский Ю. Беречь хореографические сокровища // Музыка и хореография современного балета. Вып. 2. Л., 1977. С. 108-131.
2. Гусев П. Балет глазами реставраторов // Вечерний Ленинград. 1980. 23 сент. С. 3.
For citations:
Burlaka Yu.P.
The problem of reconstruction of choreography by Marius Petipa (ballets’ «Le Corsaire» and «The Awakening of Flora»). Bulletin of Vaganova Ballet Academy. 2016;(3):53-63.
(In Russ.)
Views:
567