Preview

Bulletin of Vaganova Ballet Academy

Advanced search

V. Horovitz plays S. Rachmaninoff: experience of comparative analisis of interpretation

Abstract

The article covers problems of performance and interpretations of Rachmaninoff music. It is noted that certain stereotypes in interpreting the Composer’s works, influenced by author’s performance, are settled. The role of Horowitz in finding new ways of performing Rachmaninoff is noted. The performance decisions of Rachmaninoff and Horowitz are compared.

About the Author

Marina V. Smirnova
Rimski-Korsakov St. Petersburg State Conservatory
Russian Federation


References

1. Таккель Л. Фортепианная музыка ХХ века: Очерки. Изд. 2-ое. Л.: Музыка, 1990. 286 с.

2. Асафьев Б. Критические статьи и рецензии. Из наследия конца десятых - начала тридцатых годов. М. - Л.: Музыка, 1967. 300 с.

3. Шонберг Т. Великие пианисты. М.: «Аграф», 2003. 416 с.

4. Наумов Л. Под знаком Нейгауза: беседы с Катериной Замоториной. М.: РИФ «Антиква», 2002. 329 с.

5. Дюбал Д. Вечера с Горовицем. М.: Классика-XXI, 2008. 375 с.

6. Метнер Н. Повседневная работа пианиста и композитора. М.: Музыка, 2011. 62 с.

7. Рахманинов С. Литературное наследие. Т. 1. Воспоминания. Статьи. Интервью. Письма. М.: Советский композитор, 1978. 648 с.


Review

For citations:


Smirnova M.V. V. Horovitz plays S. Rachmaninoff: experience of comparative analisis of interpretation. Bulletin of Vaganova Ballet Academy. 2015;(3):246-250. (In Russ.)

Views: 551


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1681-8962 (Print)